Pondělí 18. října 2021, svátek má Lukáš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 18. října 2021 Lukáš

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J63a48r57o55s72l72a18v 85Ř67e58z89á71č 4775965519481

dnes se ze všech stali podvodníci nebo lháři a ono to je výsledek bezbřehosti virtuálních sítí, protože kdybych je nazval sociálními byla by to urážka jakékoliv sociálnosti, kde informace stárnou tak rychle a každý se může vyjádřit k čemukoliv, protože má klávesnici a internet se validita informace rozmělnila pod nánosem ne úplně relevantních komentů, tak se sítě, stali bojištěm a tedy místo toho, aby sítě byly sociální, tak jsou asociální ve svých důsledcích....

0/0
5.6.2021 8:04
Foto

I16v56o 81F18. 13C71i42l18i85c35h 1970632481674

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nahlizeni-katastr-nemovitosti-uzivatele-vlastnici-databaze.A210602_191832_domaci_baky

+1/0
2.6.2021 20:11
Foto

J30a74r47o16s25l54a69v 28Ř68e96z53á43č 4145315739791

mě spíš udivuje to, jak nevyvážené je právo něco vlastnit, které dominuje nad povinností se postarat.

0/0
5.6.2021 8:09
Foto

L80e27o11n95t11ý13n92a 11C86h90v15á49t69a47l73o53v46á 1103385256

Jestli to spíš nesouvisí s tím skrytým nátlakem na to, aby si každý zřídil datovou schránku.

0/0
1.6.2021 23:50
Foto

I33v70o 80F95. 78C86i86l84i64c69h 1670202441154

Na to přihlášení datovku nepotřebuješ.

0/0
2.6.2021 6:03
Foto

Z53b80y62n52ě65k 26H80l45á29s33n48ý 3294587315329

Co si pitomci myslíte? Že právníci tu jsou proto, aby se nemohlo krást a soudci aby byla spravedlnost? Za 20 let to bude jako v Rusku, pán bude PÁN a kmán bude žít z jeho milosti. O to se JUDŘi už postarají. Bez revolucí a převratů, prostě jenom dalšími gumovými paragrafy.

0/0
1.6.2021 13:15
Foto

O98t95o 13S92t57r55á20n45s14k26ý 1231260178465

Je fakt, že z tohoto mám docela obavy. Titul JUDr. v mé mysli už postupně splývá s označením zloděj, lhář a podvodník. Mnohdy velmi arogantní.

+1/0
2.6.2021 8:20
Foto

Z26d33e94n15ě63k 93Z92a90v93a43d21i43l 8870518564578

R^

0/0
2.6.2021 20:39
Foto

T59o38m65á61š 65K73u63c26h85a58ř 3427441578351

Myslím, že problém by vyřešilo, kdyby katastr zůstal volně přístupný, ale s částečně anonymizovanými daty, tedy aby na každého nevyskočilo plné jméno a adresa, ale vy byste podle částečně anonymizovaných dat stále s vysokou mírou jistoty mohl ověřit, že nemovitost je stále napsaná na vás (jinak toto hlídání katastr nabízí jako placenou službu, která by přitom mohla být zdarma, není důvod zpoplatňovat automaticky odesílaný email). No a když už něco skutečně, kupujete, tak vám k údajům o jednotlivých nemovitostech přístup zajistí.

Já mám naopak docela problém s tím, že jako majitele zemědělských pozemků nás neustále bombardují spekulanti s půdou, kteří si na volně přístupném katastru zjistili kde máme pozemky a o jaké výměře, takže tak 2x týdně chodí dopis s konkrétní nabídkou. Představte si, že by takto byl volně přístupný registr všech majetků občanů, každý by si mohl zjistit, která auta před domem patří právě vám, jaký máte příjem, kolik máte kde uloženo, jestli se vyplatí vás vykrást..

+1/0
31.5.2021 21:30
Foto

K52a10m73i97l 12Š10t53ě23p94á36n39e17k 9116689803

Představte si, že existují nelegální databáze, které se vesele obchodují a používají a obsahují i údaje o vašich finančních aktivitách.

0/0
31.5.2021 21:52
Foto

T23o67m68á87š 56K66u84c59h54a80ř 3527681778291

Ale jak sám píšete, jsou nelegální.

+1/0
31.5.2021 22:01
Foto

J14a60r58o42s68l90a21v 69P88i48k56u13l45í43k 2389323575713

Katastr je od toho aby hlídal a umožnil získání informace občanovi. Zjevně s tím má problém. Takže přístup omezí. To ale neznamená nic, že by fungoval lépe či zlevnil své služby. Stát má problém s vlastní funkčností a nedodržuje zákonné předpisy co sám vydal. Občan má být ještě vděčný a úředníky oslavovat..

+2/0
31.5.2021 20:30
Foto

G94u45s71t90a73v 55K11ř67í66ž 5492285275596

Autor upozornil na nepěkný problém, za což mu patří poděkování. Čtenost jistě přesáhne 10 000, což o něčem vypovídá. Sám teď budu přemýšlet o softwarovém "hlídacím zabezpečení". Že náš stát dovolí, aby takové praktiky vůbec byly možné, to je neuvěřitelné.

+6/0
31.5.2021 13:00
Foto

G40u74s93t89a75v 79K74ř42í76ž 5692535775296

P.S. Vlastně uvěřitelné to je, přesněji tedy nehorázné a sprosté vůči občanům, kteří naivně věří, že něco takového přece není možné. Dobré je také přečíst si článek, na který je odkazováno v textu: "Krádež nemovitosti za bílého dne. Konstrukce podvodu je vždy stejná".

+5/0
31.5.2021 13:36
Foto

V40i52l31é51m 30B32a32r79á73k 4426567229856

Nic nemusíte vymýšlet, hlídání svých nemovitostí s napojením na sms a mail můžete zadat na KÚ za 200 Kč navždy.

0/0
31.5.2021 14:07
Foto

Z12d41e10n34ě70k 50Z70a88v26a38d50i52l 8620518824388

Ale za tím účelem byl katastr zřízen, aby to hlídal a stát jeho zaměstnance za to platí.

:-/

+3/0
31.5.2021 16:36
Foto

K27a75r28e22l 54K24a57m45e25n28í95k 3931787650

Je spousta takových, že se jim to zdá moc a raději to mají zadarmo.:-)Jen bych doplnil, že za ty 200,- mají hlídání až 20 nemovitostí.

0/0
31.5.2021 18:56
Foto

G42u47s76t88a77v 42K42ř52í97ž 5132175395246

Patrně to bude dobré řešení. Bezpečnost to jistě zvýší.

0/0
1.6.2021 23:34
Foto

S24v80a97t67o79p49l51u55k 66S38t10o41k86l83á63s18e52k 1535759202597

Ano, problém je, že exekutor by podle logiky měl nést zodpovědnost za zablokování majetku, tedy znemožnit nakládání s majetkem. Některé zákony jsou v Česko republice hodně podivné - viz páně Pilipa (nejlepšího bankéře) přílepky nebo korunové dluhopisy. Ale jak bohužel učí na brněnských právech studenty - právo nemá morálku :-(

+3/0
31.5.2021 10:18
Foto

P95e12t75r 73B73u49r95i74a77n 8245154245108

R^ Jak jsem se dočetl, tak tento krok odůvodnili přehlceným systémem díky počítačovým automatům. Nejsem odborník, ale tohle se nedá vyřešit? Já často nahlížení do katastru v práci využívám. Hodně to tedy zasáhne do mé práce.

+4/0
30.5.2021 22:44
Foto

M43a64r27t60i26n 54K37v19e75t19k76o 8563891585779

On je nejaky problem dovolit z jedne adresy x requestu za minutu?

+1/0
31.5.2021 9:23
Foto

V43í54t58ě40z29s63l28a77v 32K92o15š10ť54á80l 9878234938

V proxy době nejspíš ano.

0/0
1.6.2021 8:39
Foto

O27n86d50ř98e90j 90F37i31l82i50p30c92z97y27k 8824903288401

Katastr navíc ze zákona písemně informuje vlastníka o zahájení i ukončení řízení a podle katastrálního zákona platného od roku 2014 také uplatňuje ochrannou 20 denní lhůtu, během níž je nemovitost zaplombována, ale nesmí ještě dojít k provedení vkladu, aby případná oběť podvodu měla čas reagovat.

0/0
30.5.2021 14:02
Foto

O73n93d46ř24e86j 93F67i20l54i81p38c86z94y81k 8394133188771

20 dnů. A co když pravoplatný majitel je v nemocnici, zmatený, po těžké mrtvici..... apod. Ani dopis nemusí převzít. Zlodějům stačí počkat , až

někoho klepne pepka. Katastr je nejlépe fungující úřad......

Proč si z nás děláte srandu. Kdysi jsem "digitalizaci" přišel o 3000/ tři tisíce

metrů čtverečních " pozemku. Hranice se místy posunula až 6 m. Při tom

povolená chyba na mapách 1:2880 je 40 cm. Myslíte, že mě katastr informoval ? Vzniklo 6 zlomových parcel. K měření jsem geodetem nebyl

pozván. Ten jako identické body zvolil stožáry ,které tam byly 30 let.,

nikoli kapli a jiné body, které jsou tam 200 let. Nic jsem nepodepisoval, žádný protokol o měření. Ředitel KÚ mě přesvědčoval, že je všechno v pořádku .Opravdu ?

+6/0
30.5.2021 14:11
Foto

P52e63t31r 18Š46i23r97o83k33ý 4751323187

A když někoho klepne pepka, tak zloděj přijde na katastr a nechá si jeho nemovitost převést na sebe?

Katastr sám od sebe nic nezapisuje, musíte dát podnět. Návrh na vklad kupní či darovací smlouvy apod. Smlouvu kontroluje katastrální právník.

Pokud se tedy někdo pokouší nemovitost "ukrást", musí doručit na katastr smlouvu s věrohodně zfalšovaným úředním ověřením podpisu převodce. Tak dobrý padělek, aby katastrální právník falzum nepoznal. Jak to je či není snadné, to netuším, já padělatel nejsem. Podvody se nepochybně občas dějí, ale mnoho jich nebude. Jsou samozřejmě mediálně vděčné, jak píši v jiném příspěvku, tak potom může vzniknout dojem, že se to stává běžně.

A nedoručení? Ano, to se stává, stejně tak můžete propásnout dopis o vymáhání pokuty apod.

Digitalizace je spíš téma na jinou diskuzi. Bylo běžné, že někdo o pár metrů přišel, někdo je zase získal. 3000 m2 je samozřejmě hodně, na druhé straně původně evidované výměry někdy neodpovídaly skutečnosti, což jste neměl možnost zjistit. Myslím to tak, že k jednomu zeměpisnému hektaru mohlo příslušet několik parcel a ty měly celkovou zapsanou výměru třeba 11.000 m2, což se uvedlo na pravou míru digitalizací. Pokud jste konkrétně Vy přišel o 3000 m2, nebudu to zpochybňovat, nemáte důvod si vymýšlet, je to hodně, buď to tedy skutečně byla chyba nebo byly nějaké jiné důvody. Napadají mě třeba tzv. příděly, což byly v zásadě na pruhy nakrájené vyvlastněné lány přidělované po vzniku Československa a pak znovu po 2. světové válce novoosídlencům. Tam byly obrovské nepřesnosti.

+1/0
30.5.2021 15:45
Foto

M26a87r79t81i49n 86K68v43e65t57k32o 8263121695919

Podle me by mela byt fikce doruceni u katastru zrusena. Kdo ma zajem prodat tak ho jeden ukon navic nezabije a ztizi to zivot vycurankum. I kdyz pokud dokazi falsovat listiny pro vklad dost mozna by si poradili i se zrusenou fikci doruceni.

0/0
31.5.2021 9:22
Foto

O87n45d55ř86e30j 47F61i16l62i82p65c55z39y15k 8414453118641

Z článku jsem si vybral je tu nejméně podstatnou věc. Náš ombudsman je ošklivé kačátko, nepřítel lidu. " Kdo jsou nepřátelé lidu " to naspali snad Ostrovskij i Lenin, nečetl jsem to, ale chlapci určitě zapomněli na ombudsmana.

Jinak popsaný případ se mi jeví jako zlodějina posvěcená státem. To zde nebylo

ani za komunistů. Kdysi mi říkala jedna 94 letá paní : Zažila jsem Hitlera, Gottwalda, Husáka ... Ale takový b...del jako teď jsem nezažila.

Vzhůru k světlým zítřkům. Vám karmaR^

+6/−1
30.5.2021 13:53
Foto

H85a17n87a 51S36k85o63u96m24a63l73o27v18á 5190357412

Ano, komunisti sebrali všechno, takže se semohly dít takovéhle jednotlivé zlodějny. :-P

+1/0
31.5.2021 23:55
Foto

V37i41l54é34m 21B59a63r80á26k 4986837409386

Motáte několik věcí dohromady. Když probíhá exekuce, tak cca 2x za rok (někteří exekutoři jsou lempli, tak třeba jednou, ten kdo navrhuje exekuci na to nemá vliv) dělají tzv. součinnosti. Prostě rozešlou dotazy příslušným institucím, zda nejde postihnout nějaký majetek (zda nenastoupil do práce, nemá novou nemovitost, nové auto, nový účet...). Trvá, než se vrátí výsledky, než se to zpracuje. Klidně se můžete trefit do okamžiku, kdy dlužník nabyde nemovitost a opět ji prodá.

Na katastru poznámka o exekuci není vidět (15 vykřičníků), takže na katastr se můžete spolehnout a ne že ne.

Jinak ten případ je důsledkem kutění poslanců v exe. řádu. Dříve info o exekuci leželo na KÚ i když dlužník nemovitost neměl. Když něco nabyl (v dědictví, koupí...), automaticky na LV skočila poznámka o vedené nemovitosti. Proč to poslanci změnili, to se zeptejte jich.

0/0
30.5.2021 13:51
Foto

I37v33o 22F31. 61C25i62l13i45c18h 1680332331324

Pokud na katastru poznámka o exekuci není vidět (i bez 15 vykřičníků), tak se na katastr prostě spolehnout nemohu.

+4/0
30.5.2021 14:53
Foto

V96i41l45é74m 56B30a97r77á10k 4896757529366

Dnes se postihuje konkrétní majetek, takže až vidí ex., že dlužník má nemovitost, dá na KN pokyn k zapsání poznámky.

Že to není automaticky, je vina poslanců.

0/0
30.5.2021 16:17
Foto

I52v16o 35F37. 12C32i67l85i40c61h 1950552921724

Je mi celkem jedno čí je to vina, jde mi o to, že se může komukoli stát podobný případ jaký je popsaný v článku.

+2/0
30.5.2021 17:56
Foto

V37i90l32é84m 11B87a37r66á48k 4806337379206

Ani ne. Stačí jít na poštu a vyjet si z centrální ev. exekucí na protistranu. Když jde o něco většího, musíte kontrolovat i zda se nevede soud a samozřejmě insolvenci. I když nebude v exekuci, bude mít závazek a ten převod bude také problematický.

0/0
30.5.2021 18:00
Foto

I40v59o 33F31. 54C18i88l20i96c20h 1800662101654

A neměl by právě tohle řešit ten katastrální úřad v součinnosti s ostatními úřady? 8-o

+2/−1
30.5.2021 18:07
Foto

V45i66l79é49m 28B62a57r69á85k 4766157749646

Chápejte, ten člověk nic nemá, takže v katastru nemovitostí nefiguruje. Takže katastr ani teoreticky nic nemůže řešit.

0/0
31.5.2021 14:06
Foto

I97v84o 67F53. 13C74i22l37i36c16h 1390502461144

V popisovaném případě evidentně měl tu garáž, když ji mohl prodat a katastrální úřad to převedl z jeho vlastnictví na vlastnictví nového majitele.

0/0
31.5.2021 14:12
Foto

V40i80l50é28m 11B32a90r10á67k 4416157739626

Navrhněte politiků, kteří snad vystřídají tuhle hrůzu, aby KN čerpal automaticky info o exekuci k jednotlivým lidem z CEE a tohle by se nestalo.

Jinak to závisí na aktivitě exekutorů, kdy pošlou znovu součinnost (to něco stojí) a zprocesůjí fakt, že najednou dlužník něco má. Konec diskuse.

0/0
31.5.2021 14:19
Foto

J37a19n 59C49a97l80d57r 3936390153364

Souhlasím c IFC (čau). Proč by měl kupující provádět X dalších dotazů na Y institucí, když by měl stačit 1 dotaz katastr? V tomto případě by mu měla garáž zůstat a exekutorovi by se mělo říct, že má smůlu, protože se měl ozvat dřív. Člověk by neměl jen tak přijít o peníze, to se tady fakt blbě žije.

+3/0
31.5.2021 14:39
Foto

K85a73r42e17l 84K98a22m96e10n58í67k 3611597230

Jak to, že nic nemá? Má(nebo měl), garáž, kterou prodal.

0/0
31.5.2021 16:01
Foto

O70n92d23r38e11j 24S72p36a22l93e80n50k28a 3432331264

Taková aplikace se dá jistě udělat i tak, že bude mít autorizaci pro přístup. Ať přímo pod vaší identitou, nebo pod identitou té aplikace.

0/0
30.5.2021 13:07
Foto

I67v39o 67F29. 39C16i21l82i48c39h 1530792901384

Uvidíme jak a zda si s tím poradí. Ale mně ta změna přijde jako krok zpět a ještě zbytečný, protože to dle mého názoru neřeší to, čeho údajně chtějí dosáhnout. Pouze to znepříjemní běžným uživatelům.

+2/0
30.5.2021 13:48
Foto

F69r56a98n36t37i87š44e65k 38N90o62v59á60č48e35k 1434793780731

Já v tom problém nevidím. Registrace do databází je na internetu zcela běžná. Pokud vám nebude fungovat aplikace v mobilu nebo na PC je to problém tvůrců té aplikace, kteří jsou zajisté schopni ji upravit tak, aby jste se mohl po registraci přes tuto aplikaci do registru z vašeho zařízení přihlašovat

0/0
30.5.2021 12:18
Foto

I83l90o37n92a 40E82r63n81e40s88t70o69v91á 7453839335340

A důvod, proč to má jít přes nějakou aplikaci?

0/−1
30.5.2021 12:41
Foto

I51v91o 15F44. 80C11i10l76i65c79h 1550722561144

Ta aplikace mi právě automaticky hlídá ty případné změny. A vzhledem k tomu, že to přihlašování chtějí udělat přes e-identitu, tak to bude o dost komplikovanější.

0/0
30.5.2021 12:50
Foto

I59l74o16n16a 47E41r62n68e52s72t16o14v76á 7673319705230

Mluvím o normálním nahlížení do katastru. NE o tom, že mi někdo bude hlídat změny - tam tu aplikaci beru.

+2/0
30.5.2021 16:31
Foto

I76v24o 11F91. 87C72i38l12i88c36h 1260732131184

Normální nahlížení má být stejné, ale dostaneš se tam přes přihlašování zkrs e-identitu ... takže jo, vlastně pomocí aplikace. Něco jako když se teď přihlašuješ na ocko.uzis.cz kvůlivá certifikátu, abys mohla do hospody :-/

0/0
30.5.2021 18:30
Foto

I18l82o83n21a 93E85r38n45e90s70t81o49v42á 7383769335420

Tak to já do hospody nemůžu;-(

(Tento způsob přihlášení můžete využít v případě, že jste absolvovali očkování a uvedli jste číslo mobilního telefonu.)

0/0
31.5.2021 15:18
Foto

L55i94b65o77r 57M55o21u70č12k77a 1138577145462

a nebio jste byla na testu a nebo jste prodelala covid, vsechny tyto certifikaty tam odedneska - 1.6.2021 - jsou

0/0
1.6.2021 8:21
Foto

V93o48k63o96u30n 92V56l36a84d83i40m32i39r 8192488399988

Tu aplikaci musi nekdo napsat a jiste ne zadarmo. Vhodnejsi by byla otazka ci znamy ci pribuzny to je?

+2/0
30.5.2021 12:54
Foto

P35a64v93e69l 77T46e40s60a36ř71í49k 6900173340875

Exekutorům bohužel naši poslanci (demokratičtí opoziční) dali pravomoci estébáka 50. let, mohou vlézt bez povolení do bytu komukoliv, když se domnívají, že by se tam mohl nacházet majetek nějakého exekuovaného, což takové právo podivně nemá ani kriminálka, která vyšetřuje vraždu, a mohou zabavit (ukrást) majetek komukoliv, viz tento případ, kdy exekutor pochybil a nenechal exekuci zapsat do katastru, a potom uloupil majetek někomu, kdo nakupoval v dobré víře.

V tomhle případě by se snad smlouva měla zneplatnit oboustranně, tedy když exekutor bere nemovitost, tak zaplatí postiženému kupní cenu, pokud to takto není tak nejsme právní stát, to jsme zase v 50. letech, kdy se kradlo a znárodňovalo. Rv

+13/−1
30.5.2021 11:28

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz