Jak nad námi stáli všichni svatí

31. 10. 2021 17:45:06
Pravděpodobně jste se v médiích dočetli, že se dnes zřítila lanovka na Ještěd a někdo anebo něco nad námi asi drželo ochrannou ruku.

V divadle mi na poslední chvíli nečekaně odpadl poslední den soutěžního tanečního maratonu, takže jsme se s partnerkou rozhodli, že si uděláme výlet na Ještěd, když je tak krásný víkend a já mám výjimečně i volno.

Původní plán byl, že zajdeme k babičce na pravidelný nedělní oběd a teprve odtud pojedeme do Liberce a na Ještěd. Ovšem včera večer po práci mne napadlo, že bychom to mohli otočit, protože po takovém menším výletě bychom určitě měli mnohem větší chuť k jídlu a babička bude spokojená, že sníme zcela vše, co nám naservíruje. Ale nic ještě nebylo nijak rozhodnuté.

Ráno byla další náhoda (?), že se má milovaná partnerka probudila dřív než obvykle ve volných dnech. Ale tomu určitě napomohla i změna času (já na ty změny času snad přestanu i nadávat i když mne štvou neskutečně). Já si zrovna dopíjel kafe, takže jsem mrkl na jízdní řády a za dvacet minut nám jel vlak.

Tak jsme si řekli, že to stihneme (zastávku máme kousek od domu) a také jsme to stihli. Sice nás trošku překvapilo to, že naší ulicí tekla řeka, ale to jsme po prvotním údivu přešli. Respektive přeskákali.

Až později jsem se od vodáren díky SMS dozvěděl, že někde nad námi praskla voda.

Takže jsme ráno sedli na vlak, dojeli do Liberce, přesedli na tramvaj číslo tři, kde po mnoha opakovaných pokusech nešla koupit jízdenka kartou a tak jsme nakonec jeli až pod Ještěd načerno. Nejsem na to hrdý, ale na druhou stranu, má jim to fungovat.

Dojeli jsme na konečnou Horní Hanychov a pěšky jsme si vyšlápli ten kousek k lanovce. Trošku nás tam překvapila cena dvou zpátečních jízdenek (studentskou slevu pro moji partnerku nenabízí), která byla 340.- Kč. Ale budiž, nejezdíme lanovkou denně.

Nahoře na Ještědu dnes foukalo opravdu hodně, bralo mi to i mobil z ruky, když jsem se mj. pokoušel vyfotit tuhle zajímavou scenérii

Vzhledem k tomu, že jsme měli ve dvanáct oběd u babičky v Jablonci, tak nás docela tlačil čas. Ale selfíčko jsme si tam také udělali a na mém "háru" je vidět, jak moc tam foukalo

Ovšem dole bylo prakticky bezvětří a i obě cesty lanovkou byly bez nějakých větších výkyvů, takže pokud se pak za těch pár hodin úplně zcela nezměnilo počasí, na vítr bych tu nehodu asi nesváděl.

Udělali jsme pár fotek, hlavně moje partnerka profesionálním Canonem, což ji moc baví a jeli jsme lanovkou zase dolů

A jo, já fakt roušku neměl...

Došli jsme na tramvaj, tentokrát jsme za cestu i zaplatili (což mne potěšilo), přesedli na meziměstský autobus a na oběd u babičky jsme byli včas.

Oběd byl, jako vždy excelentní, pak jsme ještě poseděli a poté se vypravili k domovu. Ještě jsem potřeboval koupit hajzlpapír (přes týden jsem to kvůli práci nestíhal), takže jsme to vzali přes obchoďák. Když jsem byl tam, tak mi přišly nějaké zprávy na Messenger od mého kolegy z divadla, jenže měl jsem tašky s nákupem a tak se mi nechtělo na to hned koukat. Když jsme dorazili domů, tak kvůli té havárce vody u nás na kopci byla moje první akce to, že napustím všechny nádoby vodou, protože ta havárka prý, dle další SMS, bude i na několik dní. Takže jsem o tom pádu lanovky nevěděl, dokud mi ten kolega nezavolal, celkem vyděšený, jestli jsme v pořádku. V první chvíli jsem si myslel, že si ze mne dělá blbou srandu. Bohužel nedělal. Ale i takhle se poznají přátelé!

Přiznám se, že jsem si nalil panáka a asi dnes nezůstane jen u toho prvního. Tomu průvodčímu jsem dnes děkoval za to, že nás svezl. Děkoval jsem takto oběma, takže jeden z nich byl ten, který tam dnes bohužel zemřel. Nemám z toho dobrý pocit.

A nemám dobrý pocit ani z toho, že kdybychom se drželi toho původního plánu, tak jsme časově téměř stoprocentně dnes byli v jedné z těch dvou lanovek. Nevím, zda spadla ta, která jela nahoru, kde bychom dnes nejspíš byli, nebo ta druhá, ale ani v té druhé by to zcela jistě nebyl nic moc zážitek, který by někdo chtěl absolvovat.

Není to poprvé, co mi takto někdo nebo něco drží prst v prdeli, ale moc mu nebo tomu za to děkuji!

Autor: Ivo Cilich | neděle 31.10.2021 17:45 | karma článku: 30.90 | přečteno: 1316x

Další články blogera

Ivo Cilich

Po bitvě je generálem každý

Začaly se rojit názory i články, které nasazují Policii psí hlavu a zpětně hledají nějaká pochybení.

23.12.2023 v 8:20 | Karma článku: 32.29 | Přečteno: 1139 | Diskuse

Ivo Cilich

Zdravotnictví a legionella

Zdravotnictví je nyní docela kontroverzní téma, třešničkou byl asi hlavně požadavek na výsluhy. Zkusím zde popsat mou vlastní zkušenost z relativně nedávné doby.

17.12.2023 v 13:20 | Karma článku: 33.84 | Přečteno: 3336 | Diskuse

Ivo Cilich

"Cigánská férovka" jako součást kulturního dědictví?

Minulý týden byl propuštěn z vazby Ukrajinec, který smrtelně pobodal Roma v Brně. Rozhodl o tom nejdříve brněnský městský soud a po odvolání státního zástupce i soud krajský.

23.8.2023 v 7:00 | Karma článku: 40.98 | Přečteno: 2387 | Diskuse

Ivo Cilich

Kdo dělá problémy?

Čím dál častěji se setkávám s názorem, že ukrajinští uprchlíci jsou nepřizpůsobivější než naše romská minorita. Je tomu skutečně tak?

30.7.2023 v 18:40 | Karma článku: 34.37 | Přečteno: 1078 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 14.26 | Přečteno: 270 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.10 | Přečteno: 461 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.18 | Přečteno: 112 | Diskuse
Počet článků 194 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2269

Pán světla v divadle (takže vlastně světlonoš a pro některé zde možná i lucifer), také strojař z vývoje i ajťák s víc jak dvacetiletou praxí. Pravicový bohém s o třicet let mladší duší, rebel srdcem i myslí pro kterého je svoboda na prvním místě a nejstarší mimozemská "negativní nula" (0Rh-). Ale také rozený jihomoravák už léta žijící na českém severu a nyní již i napůl v Praze, kde se dobrá domácí slivovička shání opravdu špatně.
Všechny mé články na tomto blogu vyjadřují jen a pouze moje osobní názory. Pokud se to někomu nelíbí, nemusí to číst. Povinné to není.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...