Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zdravotnictví a legionella

Zdravotnictví je nyní docela kontroverzní téma, třešničkou byl asi hlavně požadavek na výsluhy. Zkusím zde popsat mou vlastní zkušenost z relativně nedávné doby.

Celé mi to připomněl nedávný příspěvek IZS MAGAZÍNu na FB o teplotách

Nekašlal jsem, nedusil se, nebolelo mne v krku, ani žádné výraznější příznaky nějaké nemoci jsem neměl, ale téměř týden jsem měl horečku skoro 40, byl jsem jen velice unavený a na sražení horečky nepomáhalo vůbec nic,

tak mne má paní dokopala v sobotu na pohotovost, protože jsem už začal ztrácet vědomí. Tam paní doktorka po čtyřech hodinách úmorného čekání v čekárně usoudila, že mám zánět mandlí (které již od dětství vůbec nemám, ale netušil jsem holt co je tonzilitida, takže jsem jí věřil) a předepsala mi antibiotika, která ovšem absolutně nezabrala.

V pondělí jsem opět na popud mé paní, která již celá nešťastná volala obvoďačce, odjel (zase Boltem, záchranku bych neobtěžoval) zpět na Bulovku, ale dle rady paní doktorky rovnou na infekční. Tam mi udělali testy, rentgen apod. a že si máme odpoledne zavolat. Na dané číslo se dovolat nedalo, takže moje paní zkusila nějaké jiné číslo na oddělení a tam naštěstí nějaký ochotný pan doktor kouknul do systému a řekl, že musím okamžitě přijet, že si mne tam nechají, protože mám zápal plic. Druhý den z testů zjistili, že byl způsobený bakterií legionella, kterou jsem chytil nejspíš při sprchování v jednom prostějovském hotelu, kde jsem byl na služební cestě.

Pikantní bylo, že se na mne v nemocnici chodili koukat doktoři jak v ZOO a nějaký pan profesor dokonce nahlas litoval, že už skončila výuka na VŠ, kde učí, jinak by na mne nahnal i své studenty medicíny, aby viděli pacoše s vzácnou legionellou. A přitom by tam viděli jen velice se nudícího chlapa, který už se cítil v pohodě.

Ozvala se mi následně i pražská hygiena, které jsem nahlásil, kde všude jsem se v daném období sprchoval. Nebylo to složité, v úvahu přicházel pražský byt, kde jsem bydlel předtím, byt, kde bydlím nyní a právě ten výše zmíněný hotel. V obou bytech odebrala hygiena vzorky a nenašla nic, přičemž výsledky mi poslali. A prý to předají i na KHS Olomouckého kraje pod který spadá i ten hotel v Prostějově. Když mi z této olomoucké hygieny nepřišlo nic ani po více jak měsíci, zavolal jsem tam a prý jim z Prahy nic nepřišlo (ale také tam v té době prý odcházela kolegyně do důchodu, takže těžko říct) a nyní již nemá cenu to řešit. Škoda, ten hotel mi mohl doplatit rozdíl mezi nemocenskou a mým platem. Za to, co mi nejspíš způsobili, by si to zasloužili.

Nehodlám hodnotit úroveň jednotlivých lékařů, chápu, že jsou přetížení, obzvlášť když jsou u nás mnozí lidé zvyklí běhat k doktorovi nebo dokonce volat záchranku s každou hloupostí (viz ten příspěvek IZS MAGAZÍNu), takže chápu, že na té pohotovosti to sekají jak Baťa cvičky a na lékaře z infekčního si nemohu stěžovat, jakmile mi napíchli správné léky, tak jsem se začal opět cítit zcela zdráv a už jsem chtěl domů a do práce.

Akorát jsem byl na obou rukách rozpíchaný jak jehelníček, ale bez toho to samozřejmě nejde.

Pravdou ovšem je, že kdyby mne moje paní nedonutila jet do nemocnice, tak jsem prý na to mohl i zemřít, takže na druhou stranu chápu i lidi, kteří k lékaři jdou raději (jak se říká) s každým prdem...

Závěrem bych rád apeloval, ať si dáváte při sprchování bacha i na legionellu, dodržujte prevenci (dostatečná teplota, odpouštění vody apod.), není to fakt žádná sranda a aspoň nezatížíte naše již tak přetížené zdravotnictví.

Autor: Ivo Cilich | neděle 17.12.2023 13:20 | karma článku: 33,84 | přečteno: 3339x
  • Další články autora

Ivo Cilich

Po bitvě je generálem každý

Začaly se rojit názory i články, které nasazují Policii psí hlavu a zpětně hledají nějaká pochybení.

23.12.2023 v 8:20 | Karma: 32,36 | Přečteno: 1145x | Diskuse| Společnost

Ivo Cilich

"Cigánská férovka" jako součást kulturního dědictví?

Minulý týden byl propuštěn z vazby Ukrajinec, který smrtelně pobodal Roma v Brně. Rozhodl o tom nejdříve brněnský městský soud a po odvolání státního zástupce i soud krajský.

23.8.2023 v 7:00 | Karma: 40,99 | Přečteno: 2389x | Diskuse| Společnost

Ivo Cilich

Kdo dělá problémy?

Čím dál častěji se setkávám s názorem, že ukrajinští uprchlíci jsou nepřizpůsobivější než naše romská minorita. Je tomu skutečně tak?

30.7.2023 v 18:40 | Karma: 34,42 | Přečteno: 1079x | Diskuse| Společnost

Ivo Cilich

Jednodenní volby?

Doufám, že ne! A určitě ne u komunálních, krajských a senátních voleb, kde nelze volit pomocí voličského průkazu mimo bydliště.

17.2.2023 v 9:30 | Karma: 12,48 | Přečteno: 305x | Diskuse| Společnost

Ivo Cilich

Kdo nemá rád Babiše, je příznivec Pavla?

Nenávistný a agresivní Babiš nyní náhle přišel s výzvou: „Respektujte názory druhých, přestaňme s tou zlobou, nenávistí, agresivitou, Zastavme to!“

25.1.2023 v 10:00 | Karma: 25,45 | Přečteno: 755x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Bystroň tvrdí, že balíčky od Ruska nedostal. Stěžuje si, že se stal obětí kampaně

27. dubna 2024  9:12,  aktualizováno  9:25

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň se ohradil proti článku magazínu Der Spiegel,...

Kanada přispěje české iniciativě na dělostřeleckou munici. Přidá i na drony

27. dubna 2024  8:55

Kanada poskytne další peníze na ukrajinskou výrobu dronů a na českou iniciativu, jejímž cílem je...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 194
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2339x
Pán světla v divadle (takže vlastně světlonoš a pro některé zde možná i lucifer), také strojař z vývoje i ajťák s víc jak dvacetiletou praxí. Pravicový bohém s o třicet let mladší duší, rebel srdcem i myslí pro kterého je svoboda na prvním místě a nejstarší mimozemská "negativní nula" (0Rh-). Ale také rozený jihomoravák už léta žijící na českém severu a nyní již i napůl v Praze, kde se dobrá domácí slivovička shání opravdu špatně.
Všechny mé články na tomto blogu vyjadřují jen a pouze moje osobní názory. Pokud se to někomu nelíbí, nemusí to číst. Povinné to není.