Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Podlehl jsem tomu nátlaku...

Ten nátlak Vlády, respektive Ministerstva zdravotnictví vedeného Petrem Arenbergerem, aby až skoro násilím donutil pokud možno maximum lidí k očkování proti covidu, je opravdu neúnosný a nakonec jsem mu podlehl dokonce i já.

Přiznávám se, že jsem včera po poledni můj postoj k očkování mé osoby (ale jenom mé osoby) přehodnotil a to vlastně ze zcela jediného důvodu - kvůli mé milované práci. Když jsem se dozvěděl, co ti šílenci z Vlády potažmo fanatici z MeSES plánují pro divadla a to včetně zaměstnanců, abychom mohli aspoň nějak fungovat, tak jsem usoudil, že tomu tlaku holt velice nerad podlehnu a tu radost jim nakonec udělám. A to přesto, že jsem nadále plně přesvědčen, že je mi to očkování jinak zcela k ničemu.

Cestování mimo ČR si odpustit dokážu, dokonce i ty restaurace a hospody bych oželel (i když nepředpokládám, že by ty hlouposti po nějaké době většina hospod dodržovala nějak extra striktně), ale tohle je pro mne dost zásadní. Osobně si nemyslím (a doufám), že by mi ta vakcína nějak ublížila, ale ani mi nepomůže. Ovšem při představě, že bych si musel každou chvilku před téměř každým představením dojet nebo dojít kamsi na oficiální test a ještě si polovinu z těch testů platil, tak nakonec raději půjdu do tohohle. Udělám to jak pro sebe, abych mohl nadále dělat to co mne baví a naplňuje, ale i pro naše divadlo, za které bych klidně i dýchal.

Fakt, že jsem takto tomuto nátlaku z pragmatických důvodů ustoupil, abych nemusel přestat dělat práci, kterou mám opravdu moc rád a která mne ohromě baví, samozřejmě neznamená, že jsem přestal být odpůrcem toho nátlaku a nesmyslných opatření! Odpůrce očkování jako takového jsem nebyl nikdy, pouze jsem zrovna tohle konkrétní očkování (podobně jako proti chřipce) považoval (a nadále považuji) pro mne osobně po zdravotní stránce za zhola zbytečné (vizte můj článek "Hosana, už se mohu nechat opíchat!"). Ale mé dvaaosmdesátileté mamce ho pořád doporučuji i když s podmínkou testů na protilátky předem, pro ni totiž v jejím věku myslím smysl má. Alespoň jí pak budu moct popsat jak jsem na to reagoval já, máme podobné geny, tak by jí to mohlo pomoci v rozhodování, zda do toho vůbec jít.

Jako bonus budu mít i to, že můj kolega, který žije prakticky jenom konspiračními teoriemi, mi je bude muset vyprávět ze vzdálenosti nejméně tří metrů, protože se ke mně bude bát přiblížit blíž. Ovšem jsem na něj moc zvědavý, co bude dělat, až se zase opravdu rozjedou divadelní představení a budou k němu chodit lidé z hostujících divadel, kteří očkovaní budou? To je vyhodí a zruší tím celé představení?

Vím, že jsem nyní asi mnoho mých čtenářů zklamal, ale osobně příliš nevěřím a nikdy jsem nevěřil tomu, že by to očkování vyloženě ubližovalo zdraví, ovšem nebojte se, že o tom nebudu průběžně kriticky referovat (pokud tedy vůbec bude o čem), samozřejmě pokud mne to nezabije. To by pak šlo informovat jenom přes nějaké médium, pokud bych zrovna neměl na práci strašení ministra Arenbergera, které by mne asi velice bavilo i teď, za života.

Předpokládám a doufám, že po říjnových volbách něco podobného již nebudu muset absolvovat znovu. Vždy jsem sem psal to, co si zcela upřímně myslím, takže by bylo pokrytecké, kdybych tuhle epizodu zatajil.

Autor: Ivo Cilich | pondělí 10.5.2021 20:00 | karma článku: 28,49 | přečteno: 1684x
  • Další články autora

Ivo Cilich

Po bitvě je generálem každý

Začaly se rojit názory i články, které nasazují Policii psí hlavu a zpětně hledají nějaká pochybení.

23.12.2023 v 8:20 | Karma: 32,36 | Přečteno: 1145x | Diskuse| Společnost

Ivo Cilich

Zdravotnictví a legionella

Zdravotnictví je nyní docela kontroverzní téma, třešničkou byl asi hlavně požadavek na výsluhy. Zkusím zde popsat mou vlastní zkušenost z relativně nedávné doby.

17.12.2023 v 13:20 | Karma: 33,84 | Přečteno: 3339x | Diskuse| Společnost

Ivo Cilich

"Cigánská férovka" jako součást kulturního dědictví?

Minulý týden byl propuštěn z vazby Ukrajinec, který smrtelně pobodal Roma v Brně. Rozhodl o tom nejdříve brněnský městský soud a po odvolání státního zástupce i soud krajský.

23.8.2023 v 7:00 | Karma: 40,99 | Přečteno: 2389x | Diskuse| Společnost

Ivo Cilich

Kdo dělá problémy?

Čím dál častěji se setkávám s názorem, že ukrajinští uprchlíci jsou nepřizpůsobivější než naše romská minorita. Je tomu skutečně tak?

30.7.2023 v 18:40 | Karma: 34,42 | Přečteno: 1079x | Diskuse| Společnost

Ivo Cilich

Jednodenní volby?

Doufám, že ne! A určitě ne u komunálních, krajských a senátních voleb, kde nelze volit pomocí voličského průkazu mimo bydliště.

17.2.2023 v 9:30 | Karma: 12,48 | Přečteno: 305x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  9:29

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

„Musím přemýšlet.“ Španělský premiér zvažuje demisi kvůli vyšetřování své ženy

25. dubna 2024  9:21

Španělský premiér Pedro Sánchez ve středu večer uvedl, že zvažuje rezignaci v souvislosti se...

ANO napadlo u Ústavního soudu změny u stavebního spoření. Vadí mu i zpětná účinnost

25. dubna 2024  9:17

Opoziční hnutí ANO napadlo u Ústavního soudu změny ve stavebním spoření, které byly součástí...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 194
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2339x
Pán světla v divadle (takže vlastně světlonoš a pro některé zde možná i lucifer), také strojař z vývoje i ajťák s víc jak dvacetiletou praxí. Pravicový bohém s o třicet let mladší duší, rebel srdcem i myslí pro kterého je svoboda na prvním místě a nejstarší mimozemská "negativní nula" (0Rh-). Ale také rozený jihomoravák už léta žijící na českém severu a nyní již i napůl v Praze, kde se dobrá domácí slivovička shání opravdu špatně.
Všechny mé články na tomto blogu vyjadřují jen a pouze moje osobní názory. Pokud se to někomu nelíbí, nemusí to číst. Povinné to není.